Friday, March 27, 2009

Earth Hour

Dekat radio dengan tv kedengaran seruan pasal kempen Earth Hour. Esok adalah hari yang dinanti-nantikan. 28/3/2009, dari pukul 8.30 malam sampai pukul 9.30 malam. Jika ada mengundi Bumi atau mahu mengelakkan pemanasan global silalah memadamkan lampu di rumah anda selama sejam.

Earth Hour sebenarnya dimulakan di Sydney pada tahun 2007. Pada tahun 2008 pula 50 milion orang memadamkan lampu mereka untuk menyahut kempen ini. Tempat yang terkenal seperti Golden Gate Bridge di San Francisco, Rome's Colosseum, Sydney Opera House dengan Coca Cola billboard di Times Square semua dalam kegelapan semasa kempen ini dijalankan.

Pada tahun ini 2009, Earth Hour mensasarkan seramai 1 billion orang dari seluruh pelusuk dunia memadamkan lampu bagi menandakan sokongan terhadap Bumi yang kita cintai ini. Ini adalah tindakan bagi kita sama-sama berdiri untuk mengawal masa depan planet kita ini.

World Wildlife Fund (WWF) telah menyeru dunia supaya menyokong untuk Bumi dan mensasarkan 1 billion sokongan untuk dibawa kepada pemimpin dunia di Global Climate Change Conference di Copenhagen 2009. Perjumpaan ini akan mengambil tindakan terhadap pemanasan global yang akan menggantikan Protokol Kyoto.

VOTE EARTH


Earth Hour 2009 - Sign up for Earth Hour!

No comments: