Thursday, January 8, 2009

Hentikan

Sedang kita berada dalam keadaan yang aman dan sejahtera walaupun mengalami kegawatan ekonomi, jangan dilupakan sedara kita yang berada jauh nun di sana iaitu Gaza.

Setiap hari aku melihat paparan akhbar yang menceritakan kekejaman Israel terhadap penduduk Palestin. Budak yang tak bersalah mati dibunuh. Sampai bilakah perkara ini akan terjadi.

Aku terfikir seketika, kita sebagai umat Islam perlu memainkan peranan masing-masing bagi menangani masalah ini. Hentikan kekejaman perang Israel di Gaza.

Aku memang tak berdaya dan lemah. Tapi kita sebagai umat Islam perlulah berdoa dan terus berdoa. Jangan putus harapan. Suatu hari nanti, kemenangan pasti akan terbit di bumi suci Palestin.

Selagi kita mampu berkata-kata mengenai masalah ini. Teruskan bagi semua orang tahu. Bagi semua orang celik minda dan akal tentang perkara yang berlaku disekeliling kita.

Apa salahnya jika ada wang lebih kita salurkan kepada mangsa perang di Gaza. Beri bantuan kepada mereka. Supaya sinar harapan itu tidak putus.

Aku harap kepimpinan negara kita juga dapat memainkan peranan untuk menyalurkan bantuan dan mengadakan perhimpunan OIC untuk membincangkan mengenai perkara ini.

Semoga kekejaman peperangan di Gaza ini akan berakhir. Amin.

No comments: