Tuesday, October 14, 2008

Madagascar

Aku dapat banner ni dari Kak Red. Saja je masuk pertandingan ni. Aku memang peminat Madagascar. Masa tahun 2005 aku tengok cerita Madagascar ni. Memang kering gusi la. Gelak tengok gelagat watak haiwan dalam cerita ini.

Watak-watak dalam Madagascar adalah seperti berikut:
  1. Alex si singa.
  2. Marty si kuda belang.
  3. Melman si girafah.
  4. Gloria si badak air.
Cerita bermula bila sekumpulan peguin sibuk nak keluar dari zoo. Marty ni pula teringin nak hidup bebas kat tempat asal dia iaitu hutan. Jadi dia pun ikut peguin. Dari sini la bermulanya pengembaraan diorang sehingga terdampar di pulau Madagascar.

Di pulau Madagascar ini la diorang belajar kehidupan di hutan tidak seindah yang dikhabarkan. Jauh panggang dari api. Masalah timbul apabila Alex gilakan daging sehingga Marty pun hampir menjadi mangsa. Barulah diorang sedar kat hutan ini ada yang jadi pemangsa dan ada juga yang menjadi mangsa.

Klimaks cerita ini bila Alex berjaya menyelamatkan rakan-rakannya dari foosa. Di akhir cerita ini diorang dapat tahu yang Alex ni lebih sukakan sushi daripada daging. Tapi cerita ini agak tergantung sebab kapal yang diorang sepatutnya naik tu sudah kehabisan minyak.

Sebab tula aku tak sabar nak tengok sambungannya dalam Madagascar: Escape 2 Africa.

Soalan:
  • Character Alex - what animal is that?
    Alex the lion.
  • I should be getting the free tickets because I like to watch Madagascar and I want to see their sequel towards the end.
p/s: Kalo dapat tiket percuma siapa nak ikut aku? Kalo dapat la. Haha.

6 comments:

farid said...

bukan Marty si kuda laut ke?
ahaha..

Bajet said...

haha. kuda laut kecik sangat. tak sesuai.

kEyrOL~ said...

nak ikutttt!!!

weh zali, ko da join nuffnang ke!?

Bajet said...

huhu. ko terlalu jauh la keyrol. belum aku tunggu kau mulakan dulu.

PakciQue said...

Gud Lux...

Kalau menang..mintak sekeping...leh? ahakz..

Pakcique.TK - Madagascar 2

Bajet said...

Haha. Susah la pakcique. Ramai sangat yang masuk.