Wednesday, October 22, 2008

Aku telah ditag

* Link to your tagger and post these rules on your blog.
* Share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird.
* Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs.
* Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog.

Aku yang tak bersalah ni telah ditag oleh encik Keyrol dan Acan. Pening juga nak jawab soalan ni.

7 perkara yang pelik dan takjub pasal aku.
  • Aku mempunyai kemahiran tidur yang luar biasa tidak kira tempat, masa dan keadaan. Senang cerita kalau aku nak tidur senang je. Hanya perlu memejamkan mata sahaja. Tau-tau dah lelap. Sebab tu ramai orang jelez dengan kemampuan aku.
  • Aku juga pandai membuat kira-kira. Bakat terpendam aku ni telah ditunjukkan semasa sekolah menengah sehingga kawan-kawan aku memberi gelaran yang orang lain tak dapat iaitu Bajet. Mungkin aku boleh menjadi menteri kewangan suatu hari ni.
  • Aku mempunyai lesen kereta dan motor tetapi tidak reti membawa kereta. Lesen aku pun dah upgrade. Bukan P ye. Kali terakhir aku bawa kereta semasa ujian memandu. Aku lebih suka naik kenderaan awam daripada memandu kereta.
  • Aku juga berbakat besar dalam kepimpinan. Buktinya sepanjang hidup aku bersekolah dari tingkatan satu sampai lima tidak kira sekolah mana aku pergi, jawatan ketua kelas mesti aku yang pegang.
  • Aku boleh bermain alat muzik tidak kira moden ataupun tradisional. Alat muzik moden yang aku main mestilah Alto dan Tenor saxophone. Manakala alat tradisional yang aku main ialah gamelan.
  • Sifat semulajadi aku memang seorang yang pendiam. Kalau aku tak kenal orang tu memang aku tak akan cakap. Tapi kalau dah kenal memang aku adalah antara orang yang terbising sekali. Motto aku bercakap bila perlu sahaja.
  • Akhir sekali aku memang tak makan pedas. Dalam keluarga aku seorang je yang ganjil sebab tak makan pedas. Padahal mak aku puas sumbat kat mulut aku makanan yang pedas sejak aku kecil. Tapi tidak berkesan. Aku tetap dengan polisi aku. Cili dan segala keturunannya adalah musuh nombor satu aku.
Dikesempatan ini aku nak tag insan yang bertuah seperti di bawah :
  1. Mok
  2. Teloq
  3. Gedo
  4. Nasrul
  5. Saifulhisham
  6. Izzi
  7. Peja
Sila la jawab ye.

No comments: