Friday, October 31, 2008

Lowyat

Hari ini aku sudah bertekad untuk menunaikan hajat yang begitu lama aku pendam. Selepas je habis kerja aku terus balik rumah. Tak lama lepas itu aku dengan Naim pun bergegas pergi ke lowyat.

Matlamat aku hanyalah satu iaitu mahu membeli casing komputer aku. Sejak sekian lama mengidam akhirnya casing tersebut akan menjadi milik aku.

Selepas berpuas hati aku pun membeli casing full tower Nvidia berwarna hijau. Tanpa ragu-ragu aku terus membayar di kaunter. Masalahnya sekarang casing aku ini besar betul. Dah la berat. Tak akan aku nak buat perangai bawak balik casing ini naik Monorail dgn LRT.

Maka aku dengan Naim pun sepakat naik teksi jela jawabnya. Bila sampai je kat rumah selepas menunaikan apa yang patut aku pun merajinkan diri membaca manual. Dengan bantuan Pae malam ni juga aku pasang motherboard, processor, graphic card dan lain-lain ke dalam casing tersebut.

Ini baru je siap pasang. Saja je gatal tangan nak tulis blog. Esok nak kerja lagi. Tetapi misi aku masih belum selesai. Wayar-wayar masih belum disambung ditempat yang sepatutnya. Esok jela aku sambung.

Nanti bila dah siap aku post gambar casing aku.

2 comments:

kEyrOL~ said...

rajin btol update!
aq da mlas even bnyk bende 'berlaku' 2 minggu ni...uhu~~

Bajet said...

biasa la keyrol. kita kena la rajin. update la keyrol. aku nak tau gak life ko kat france tu.