Sunday, September 20, 2009

Hari ini hari raya

Raya pertama macam biasa. Tradisi tetap dikekalkan. Ziarah menziarahi sesama kita. Lepas sembahyang sunat raya, aku turut serta dengan orang-orang kampung menyerbu rumah-rumah yang ada kat kampung ini.

Masa ni la aku nak masuk rumah-rumah kat kampung ni. Kalau nak harapkan aku seorang-seorang pergi berziarah jangan harap. Lagipun aku jarang ada kat kampung ni. Sebab duduk kat asrama sejak sekolah lagi. Mungkin ada yang tidak mengenali aku.

Macam biasa juga, aku dapat turut serta separuh sahaja. Tak larat nak berjalan. Perut pun dah penuh tapi kocek tak penuh. Maklum la dah tua.

Dikesempatan ini, saya Mohd Norzali Bin Zulkifli bersama keluarga ingin mengucapkan selamat hari raya kepada semua umat Islam. Kepada yang mengenali diri ini, kemaafan dipohon dari atas hinggalah kebawah. Harap maafkan hamba ini.

Esok raya kedua aku bersama keluarga akan pulang ke kampung di Kubang Pasu. Doakan keselamatan kami. Kepada yang nak berkunjung ke rumah, dipersilakan. Pintu rumah ini sentiasa terbuka. Tetapi boleh mula datang mulai raya ke enam. Sebab masa tu baru balik dari kampung. Selamat Hari Raya Aidil Fitri sekali lagi diucapkan.

2 comments:

SOPHY said...

maaf zahir dan batin...

halalkan makan n minum (air sunquick n laksa seri iskandar yg sodap).....

salam lebaran....

kEyrOL~ said...

slamat hari raya zali!