Saturday, February 6, 2010

Ninja Saga Chunin Exam

Zaman sekarang ni semua kena exam dulu. Masa belajar ada exam, masa nak naik pangkat pun kena exam dan masa main game pun ada exam. Apa yang aku nak cerita ni adalah game kat fb iaitu ninja saga. Aku baru je lepas exam. Exam ni boleh ambil bila dah level 20. Melayakkan kita dari genin ke chunin. Exam dia ada 5 lapis.

Test 1



Test 1 multiple choice. Kira ni soalan bocor la. Bezanya susunan dia je. Mudah dan senang. Beralih ke test 2. arrow

Test 2



Jalan cerita dia memang ikut Naruto. Berdasarkan video di atas. Nak senang lulus kita kena elak halangan yang tidak perlu. Tapi tula aku dah banyak kali tersangkut kena lawan gak. Sebelum buat test ni pastikan dah recruit dua orang geng terlebih dahulu. Bila dah kutip ketiga-tiga scroll baru la beralih ke test 3.
arrow

Test 3

Bermula dari sini sudah terasa kesukarannya. Test 3 terbahagi kepada 3 bahagian. 1 kena lawan dengan lok li.



Video di atas adalah guide sahaja. Kalau pakai element earth boleh la ikut macam video di atas. Macam aku pakai element api dan taijutsu. Key kepada kemenangan lebih senang jika kita ada genjutsu. lok li ni dia punya ilmu ialah Eight Gate. Bila dah mula guna pencak ni, lebih elok kita stun dia dengan menggunakan genjutsu.

Dah menang pusingan ke dua lawan shira pula.



Shira ni pula jutsu dia berupaya nak sedut chakra. Jadi masa dia guna tu stun dia dengan pada masa yang sama charge chakra. Pusingan terakhir lawan dengan zuka.



Zuka ni tak ada jutsu yang istimewa cuma serangan dia hampir semua critical. Jadi yang mempunyai nyawa yang sedikit macam aku ni memang masalah. Untuk mengatasi masalah ni bawak la healing scrolls banyak-banyak.

Test 4



Ni memang test yang paling mencabar sebab kena lawan gaara kalo dalam cerita naruto. Nak menang dengan diorang ni kena la ada teamate yang kuat. Masa ni dah ramai orang yang lvl 20 aku recruit. Namun tak berjaya juga. Akhir sekali terpaksa gak la aku recruit NPC. NPC ni memang banyak membantu sebab ada jutsu protection yang dapat protect kita dan pada masa yang sama attack dia memang kuat. Cuma nak pakai NPC ni kena pakai token kosnya 40 tapi memang berbaloi.

Test 5




Test yang terakhir ni kita akan dibantu oleh Genzu dengan Shin. Tips nak lepas test terakhir ni senang je pastikan anda tak mati. Aku memang banyak bertahan jela test ni. Tak habis-habis heal. Yang banyak serang Genzu dengan Shin je.

Peringatan yang test 3 tu kalau kalah kena mula dari awal balik kena lawan lok li balik. Good luck guys. Enjoy this game.
:gatau:

2 comments:

OoizzioO said...

best sgt ke game ni?
mcm complicated je
genin ler
shun le
apa le

Unknown said...

best izzi. kalo ko baca naruto ko paham la game2 macam ni. tp ko kena bersedia nak masuk keje izzi hahaa.