Sunday, April 18, 2010

Career Fair

Ku sangkakan hujan di tengah hari rupa-rupanya sampai ke tengah malam. Aku sangkakan peralihan fasa dari alam belajar ke alam pekerjaan mudah sekali. Rupa-rupanya masih banyak onak dan duri yang harus aku lalui.

Bulan lepas aku berpeleseran di TEC kembali ke bumi Tronoh. Tapi tak nampak lagi keadaan yang sebenar. Kali ni aku beralih ke career fair dekat midvalley pula. Baru aku nampak langit tu tinggi ke tak. Punya la ramai penganggur satu Malaysia. Rasa macam kat pc fair la pula. Sebab orang ramai berpusu-pusu masuk. Nak gerak pun susah.

Namun aku bersama mok tegar meredah lautan orang sambil menyebarkan resume kami dengan harapan sangkut la mana-mana kan. Berdasarkan pemerhatian aku kebanyakan company yang datang career fair ni lebih kepada perusahaan semiconductor. Company oil and gas cuma satu je dan yang paling menghampakan chemical engineer kat sini tak market sangat la. Lebih kepada mechanical engineer.

Kalau korang ada cable ke terjumpa iklan best pasal pekerjaan yang menjerumus ke oil and gas boleh la tanpa segan silu email kat ivanzryanz@gmail.com

2 comments:

oyenks said...

good luck!
kekalkan semangat yg ada

Unknown said...

tq oyen
semangat baru haha