Sunday, August 25, 2013

Aku Kembali

Hampir 3 tahun aku meninggalkan dunia blog ini. Post terakhir aku mengenai Ramli. Sampai sekarang Ramli masih belum masuk Manchester United. Untuk makluman kalian, Ramli ini adalah watak impian yang dicipta dengan harapan suatu hari nanti anak jati Malaysia akhirnya dapat mewakili Manchester United. Kononnya kelab yang terhebat di abad ini walaupun Alex Ferguson dah bersara.

Sejak 3 tahun berlalu, macam-macam perubahan telah berlaku. Kawan-kawan aku dari menganggur sudah bekerjaya,dari bujang dah berkahwin dan dari yang dah berkahwin sudah beranak. Manakala aku pula baru nak masuk peringkat kedua iaitu berkahwin. Pelan-pelan kayuh.

Mencabar juga nak kahwin ni. Macam-macam dugaan, cabaran dan ujian yang perlu dihadapi. Semua sudah sedia maklum kos sara hidup pada 2013 melonjak tinggi. Dari barang keperluan harian sehingga ke hartanah. Kalau tak pandai 'budget' memang sengsara la setiap hujung bulan.

Ini sebelum kahwin. Lepas kahwin nak sara anak orang lagi. Aku memang tabik dekat para rakan-rakan yang sudah mendirikan rumah tangga. Kepada yang belum kahwin tu, segera la cari calon sebelum orang lain rembat.

Aku rasa cukup sekadar ini, memandangkan esok banyak lagi jemputan kahwin dan rumah terbuka yang perlu dihadiri. Masih sempat rasanya untuk aku mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua umat Islam. Semoga kita lebih 'productive' dan berdaya saing di dalam bidang yang diceburi. Selamat berpuasa enam. 


No comments: