Sunday, January 31, 2010

Max

Lagi 30 minit sahaja pertempuran yang ditunggu-tunggu pada abad ini. Sudah pasti pertembungan antara Arsenal dengan Manchester United. Sementara menunggu perlawanan bermula aku rasa eloklah kiranya jika aku berceloteh seketika mengenai pengalaman aku interview minggu lepas.

Selasa lepas, aku, pae, brim dan betik turut serta ke Kuala Lumpur untuk interview ni. Kiranya untuk berasa selamat dan sampai tepat pada masa interview itu nanti kami telah seboolat suara bersetuju untuk menginap di rumah Nymq, Imam, Smak, Medtek dgn Jalal di Venice Hill.

Ku sangkakan rumahnya dekat rupa-rupanya jauh di Bandar Tasik Selatan. Hahaha padan muka korang. Nasib baik aku pukul 12.30. Namun jangan risau zaman sekarang ni perjalanan jauh pun boleh dipendekkan dengan bantuan pengangkutan awam yang agak laju. Terima kasih juga kepada Imam dan rakan-rakan yang sudi melayan karenah kami. Tidak dilupakan kepada si Acan yang turut berkunjung ke Venice Hill yang indah permai di puncak bukit. Tanpa bantuan beliau kami tidak dapat menikmati masakan-masakan orang bujang.

Mengenai interview aku macam biasa la waktu yang dijanjikan pukul 12.30. Tetapi dibawa ke pukul 2 dan akhirnya bermula jam 3.30. Namun aku tetap puas berjaya berceloteh depan interviewer dengan jayanya. Harap-harap recommend kalau tak dapat boleh la beralih ke backup plan.

Lokasi interview di tower 1 KLCC. Pertama kali masuk kat bahagian office. Memang jakun sekali. Masa nak masuk kena cek dulu macam kat airport. Masa ni lawak betul pae daripada atas sampai bawah tak lepas. Mungkin ada besi di dalam badan beliau. Sampai je kat tingkat 36 perkara memalukan berlaku kepada diri aku. Kat pintu tu cakap tolak. Jadi aku pun tolak la. Tapi tak boleh juga. Habis tulang empat kerat aku dengan segala kudrat yang aku ada. Namun pintu tu tak nak juga terbuka. Akhirnya tanpa disengajakan di sebelah sudut kanan pintu tersebut aku terpandang tulisan kecil yang mengarahkan supaya cek kad pelawat kat situ baru pintu tersebut boleh terbuka. Haha buat malu je.

Sebagai penganggur duduk kat KL walaupun untuk jangka masa yang seketika memang menyakitkan. Mana taknya kitorang pun satu, makan kalau tak McD, Burger King, KFC, Kenny Rogers dan lain-lain memang tak sah. Pengajarannya berjimat-jimat la walaupun di mana anda berada.

Esok perancangan nak pergi KL lagi kali ni nak pergi interview GEMS pula. In Arsene we trust.

2 comments:

OoizzioO said...

zali!!!


nun chook-bok ba-duel-guh-ya!
(you will be blessed!)
ha3...
btw kesian kau 1st time naik KLCC and nasib takde org nampak that time...
hak3
and korang ni tak sangka gak ek!
fuh!
makan tmpt mahal2

p/s: owh...smlm arsenal vs MU. Patutla dak kg beria2 ajak aku teman tgk bola

Unknown said...

Haha izzie ko jampi apa tu. Biasa la sekali sekala. Lepas tu balik pokai la x makan sebulan. Haha. OPs tu isu sensitif.