Friday, June 18, 2010

Ninja Saga : Jounin Exam 3/5: The Kekkai

Test dua memang sukar kalau bukan user berbayar memang agak mustahil untuk lepas. Namun apabila sudah dipermudahkan memang sangat senang. Cuma tak dapat batch sebab dah lepas daripada tarikh exam.

Misi test kali ini ialah untuk unseal 4 jenis kekkai. Bermula dari dua tempat kosong hingga lima tempat kosong. Test kali ini bermain dengan kebarangkalian. Korang mungkin boleh apply Probability and statistic untuk menyelesaikan test ini.

Gambar di atas ada menunjukkan dua lambang kosong yang color hijau dan kuning. Jika ada 2 kat color hijau dan 1 dekat color kuning bermaksud ada 2 rune yang betul kedudukan dan warnanya. Manakala 1 color kuning bermaksud color rune betul tapi kedudukannya salah. Jika untuk 5 tempat kosong dalam kes contoh di atas. 2 color hijau dan 1 color kuning. Maka 3 baki tu adalah salah color rune dan posisinya.

Tips untuk lepas test ini ialah:
  1. Mula-mula sebagai contoh letak je sume tempat kosong dengan rune color hijau.
  2. Lepas tu kita tengok dekat lambang hijau dan kuning ada berapa yang kena. Untuk peringatan tak semestinya rune itu boleh dipenuhi hanya dengan rune yang berlainan colornya.
  3. Ulang balik step pertama sehingga cukup nombor rune yang diperlukan.
  4. Bila sudah tau rune mana yang diperlukan baru la bermain dengan posisi rune pula. (3 step yang pertama untuk membuang rune yang tidak diperlukan).
  5. Perlu diingati korang ada 10 kali percubaan sahaja. Jadi bila dah tau rune mana yang diperlukan susun la rune tersebut sehingga berjaya.
Nasib juga memainkan peranan yang tinggi untuk lepas test ni. Good luck.

No comments: