Sunday, September 28, 2008

Arsenal Vs Hull City

Malam tadi berkobar-kobar aku nak tengok perlawanan di antara Arsenal menentang Hull City. Tapi apakan daya perlawanan itu bermula tepat pada jam 12.30 pagi. 

Untuk menunggu masa yang terluang itu aku pun menonton perlawanan di antara Liverpool dan Everton yang dimenangi oleh Liverpool dengan jaringan 2-0.

Selepas itu, aku tengok Manchester United menentang Bolton pula. Selepas habis masa pertama, aku pun masih bertahan untuk menunggu separuh masa kedua pula. Tetapi apakan daya mata ku sudah mula lelap.

Sedar-sedar je dah pukul 4.00 pagi. Adoi melepas aku. Aku pun segera ke soccernet. Terbeliak mata aku tengok. Nasib baik tak tersembul keluar. Mana taknya. Keputusan perlawanan antara Arsenal dengan Hull City dimenangi oleh Hull City dengan jaringan 2-1. Dah la lawan kat tempat sendiri. Pastu Hull City pendatang baru kat Liga Perdana Inggeris. 

Patutnya ni perlawanan yang mesti menang. Dah la aku ada Adebayor dengan Denilson. Dua-dua tak menjaringkan gol pulak tu. Rendah lagi la point aku kat fantasy football. 

Aku nak buat ulasan perlawanan ni pun tak layak sebab aku tak tengok. Tapi berdasarkan statistik Arsenal menguasai perlawanan cuma tiada penyudah di depan gol. Gol yang dijaringkan oleh Geovanni memang lawa rembatan dari jarak jauh menewaskan Almunia yang hanya mampu terkapai-kapai untuk menepis bola tetapi gagal.

Korang tengok la sendiri  highlight match tersebut


No comments: