Monday, June 29, 2009

Confederation Cup

Bahang piala dunia 2010 kian terasa. Pagi tadi berlangsung perlawanan akhir antara Amerika dengan Brazil. Pertemuan yang tidak disangka. Aku budget time final, Spain yang lawan dengan Brazil. Tapi apakan daya Spain kalah dengan Amerika masa semi final sekaligus memusnahkan rekod tanpa kalah mereka. Dunia-dunia. Haha tula kata kawan aku apabila Amerika menang.

Kejutan paling besar bermula masa grouping lagi. Penyandang juara piala dunia Itali kecundang kepada Egypt dengan jaringan 1-0. Tuan rumah piala dunia 2010 Afrika Selatan tidak kurang hebatnya. Dapat memberikan saingan sengit kepada Brazil dan Spain.

Tu pun pagi tadi Amerika mendahului 2-0. Sebelum Brazil comeback dan menang 3-2. Tak sabar aku nak berjaga pagi tahun depan nak tengok piala dunia. Aku predict piala dunia 2010 ni penuh dengan kejutan. Kemungkinan besar Itali tidak dapat mempertahankan kejuaraan dan juara baru mungkin datang dari benua Afrika.

Aku rasa negara yang dapat pergi jauh sudah semestinya Spain, France, Brazil dengan Itali. England favorite gak tetapi selalunya tak pergi jauh.

Transfer rumor kali ni memang menarik minat aku. Arsenal akhirnya mengorak langkah untuk menandatangani Karim Benzema. Harap-harap jadi.

No comments: