Monday, December 1, 2008

Chelsea Vs Arsenal

Chelsea (1) v Arsenal (2)

Sebelum aku berbicara mengenai perlawanan ini. Aku ingin menjawab terlebih dahulu soalan daripada kawan baik aku. Beliau bertanya kenapa tiap kali Arsenal menang je aku mesti post kat blog ini. Tak pernah pun cerita pasal Arsenal kalah.

Jawapan aku mudah sahaja. Tiada apa yang hendak dibanggakan dengan kekalahan Arsenal. Dan tiada siapa perlu dipersalahkan. Tetapi bila Arsenal menang sudah semestinya aku perlu berbicara. Lagi-lagi masa perlawanan penting. Ini adalah sebagai penghargaan kepada Arsenal. Bila masa kalah memang aku kelu seribu bahasa. Sebab masa nilah kita perlu muhasabah diri (gaya macam pemain Arsenal pula padahal penyokong je). Aku harap kawan aku tu berpuas hati dengan jawapan aku ni.

Separuh masa pertama

Memang dikuasai oleh Chelsea. Arsenal tergapai-gapai mencari rentak. Akibatnya Chelsea mendahului hasil jaringan sendiri oleh Johan Djourou (30). Aku pun pelik, musim ni kebarangkalian Arsenal menjaringkan gol sendiri memang tinggi.

Separuh masa kedua

Kali ni nampak kelibat dan usaha Arsenal untuk menjaringkan gol. Mungkin dah puas kena marah dengan Arsene Wenger. Hasilnya Arsenal berjaya menjaringkan gol penyamaan menerusi Robin Van Persie (59). Gol ni memang kontroversi sebab terserlah offside. Namun aku tidak peduli. Asalkan gol. Selang 3 minit kemudian, Robin Van Persie (62) sekali lagi menjaringkan gol. Bermula dari sepakan percuma daripada Fabregas. Adebayor menanduk bola kepada Van Persie. Dan Van Persie berpusing lalu menyepak bola. Gooooooooooooooooooooooooooooooool. Cech tertewas dan Arsenal menang.

Kesimpulan

Musim ni Arsenal memang gagah apabila bertemu pasukan kuat. Tapi malang sekali apabila bertemu pasukan lemah Arsenal hilang punca. Konsisten yang Arsenal cari selama ini. Aku harap di bawah pengaruh kapten baru Fabregas, Arsenal dapat melonjak lebih tinggi.

1 comment: