Sunday, December 21, 2008

Jalan sakan

Minggu ni memang aku jalan sakan sempena meraikan kemerdekaan aku. Hari Sabtu jalan-jalan kat Ampang. Pergi la dekat pasaraya apatah nama dia. Kosong semacam je. Pelik betul aku. Aku pergi situ nak tengok wayang kat panggung MBO kalau tak silap.

The Day The Earth Stood Still.

Itu lah tajuk cerita yang aku layan. Sebelum tu aku nak cerita keadaan panggung wayang kat sini. Klasik betul bagi aku. Macam tengok opera. Mana taknya kat tepi macam ada box macam dalam novel Phantom of Opera tu. Lepas tu gelap dia lain macam.

Berbalik kepada cerita. Cerita ni mengisahkan Bumi yang sudah hendak ditamatkan usianya. Lebih kurang nak kiamat. Sebab manusia ni hanya tahu melakukan kerosakan sahaja.

Perjalanan cerita perlahan sungguh. Boring sehinggakan aku dapat dengar orang kat belakang aku tidur sampai berdengkur.

Hari Ahad pula aku pergi Cineleisure Damansara. Kali ni pun dengan niat yang sama nak tengok wayang. Sebelum tengok wayang keliling dulu kawasan kat situ. Aku pergi The Curve, Tesco dengan Bentley.

Los dan Faun.

Aku memang dah lama nak tengok cerita ni. Semua orang yang aku tanya semua cakap cerita ni seronok dan kelakar.

Memang dari awal sampai la habis tergelak je aku tengok cerita ni. Bagi aku ni la filem arahan Afdlin Shauki yang terbaik sekali.

Daya penaakulan yang digunakan memang tinggi dan terperinci sekali. Macam dalam cerita detektif. Cerita ni mengisahkan tentang sebuah agensi yang mencari barang yang hilang.

Babak yang aku paling suka semasa ayah Faun tertengok cerita Brokeback Mountain. Dia ingatkan cerita tu cerita cowboy.

Arsenal vs Liverpool

Penutup acara, aku tengok perlawanan bola sepak yang berkesudahan dengan seri satu sama. Nasib baik seri. Arsenal tak bernasib baik. Separuh masa pertama Fabregas cedera.

Separuh masa kedua Adebayor pula buat hal sampai dapat kad merah.

Minggu ni dah puas jalan-jalan. Duit pun mengalir je macam air. Lebih baik aku tido. Esok nak kerja. Tinggal tujuh hari lagi.

5 comments:

Shafreen said...

xkn jln2 n tgk wyg sorg je bang....:P
hua5

Bajet said...

Haha. Aku bukan psycho nak pergi tengok wayang sorang-sorang. Aku pergi dengan housemate aku la.

Angel Koboi said...

hoho..aku nak tgk gak Los n Faun tu.. bila la nak masuk dlm tenet nie.. leh aku dload.. haha..

Shafreen said...

oh...dgn housemate...aku ingt dgn bini ko...sori r...my bad...

Bajet said...

Koboi - Lama lagi kot koboi. Cerita baru ni.

Acap - Haha. Keluar dengan bini aku x bleh ajak orang lain sekali.