Saturday, December 6, 2008

Menghitung hari

Kira-kira sebulan lagi, kerjaya aku di Kuala Lumpur ini akan berakhir. Selepas itu, aku akan kembali meneruskan perjuangan aku sebagai pelajar tahun akhir. Namun semuanya masih belum selesai selagi final presentation belum selesai.

Lagi 10 hari lagi. Tapi aku masih belum buat slide untuk presentation tersebut. Cuma idea je dah ada. Sudah nampak gambaran apa yang aku hendak perkatakan depan pensyarah aku nanti. Sekarang ni, aku memang dah dapat menyesuaikan diri dengan suasana kerja dan tempat tinggal aku.

Sampai kan bila masa makan lagi-lagi masa ambil pesanan aku akan termenung dan tergamam seketika. Penat kepala otak aku memikirkan. Nak pesan menu apa hari ini. Sebab aku rasa sudah hampir semua masakan dalam menu tu aku dah pernah rasa.

Di tempat kerja pula. Kerja aku hari-hari memang mengadap komputer sahaja. Dari pagi sehingga la ke petang dan bawa ke malam. Malam tu kat rumah la. Lepak-lepak depan komputer. Kerja aku ni memang lebih kepada bahagian pengkhususan. Maksudnya hari-hari buat benda yang sama.

Sehinggakan aku rasa aku specialize bahagian tu. Mungkin sebab tiap-tiap hari buat benda yang sama. Maka kualiti kerja pun bertambah bagus. Cuma yang aku tak pernah rasa lagi semasa intern ni adalah turut serta dalam mesyuarat dengan pelanggan, pergi kursus dan melawat ke plant.

Hari ni aku mahu pulang ke rumah. Selamat Hari Raya Haji.

No comments: