Tuesday, November 4, 2008

Daftar kos

Semenjak pendaftaran kos dibuka aku diserbu dengan persoalan sem depan aku nak ambik major apa? Sejak dua tiga hari ini, aku sudah pikir masak-masak apa aku nak ambil sem depan.

Aku hanya diberi 5 pilihan dan hanya boleh pilih satu sahaja :
  1. Industrial Environmental Engineering
  2. Process Plant Engineering
  3. Gas and Petrochemical Engineering
  4. Process Analysis and Control
  5. Petroleum Engineering
Aku pun sibuk menanya rakan-rakan satu kos apa diorang nak ambik sem depan. Kebanyakan daripada mereka memilih untuk mengambil Process Plant Engineering atau Petroleum Engineering.

Aku masih tak berpuas hati. Hari ini aku bertanyakan engineer kat company aku apa dia ambik sem lepas. Dia ni pun budak universiti aku baru lepas grad. Dia ambil Petroleum Engineering. Dia cakap belajar kos ni memang seronok lagipun peluang pekerjaan memang luas terbentang.

Aku pun tertarik dengan penerangan beliau. Minat boleh dipupuk. Apa yang penting aku hanya perlu menumpukan perhatian terhadap kos yang aku nak ambil ni.

Aku sudah nekad nak ambil Petroleum Engineering sem depan. Tapi kalau korang rasa kos yang aku nyatakan kat atas tu ada yang lebih menarik dan aku mampu menanganinya. Silalah bagi tau ye. Urgent ni. Aku pun pening.

Lepas tu aku wajib juga ambil satu subjek untuk social science and humanities dengan management. Untuk social aku rasa nak ambil Cultural Anthropology. Nama pun berbelit nak sebut. Pilihan aku memang terhad sebab aku tak nak belajar bahasa asing. Bahasa Arab aku dah ambil.

Manakala untuk management, selepas mendengar pendapat Acan aku rasa aku nak ambil Human Resource Management.

Untuk pengetahuan korang aku tak daftar lagi. Dalam minggu ni juga aku nak selesaikan pendaftaran ni. Harap-harap aku membuat keputusan yang tepat kali ini.

4 comments:

Keyrol Anwar said...

jom amk PE~~
huhu!

Unknown said...

Jom amek Processs Plant...'Tido sayo tidO'..

LuKe HaKiM said...

saye PE bro!
Luke

Unknown said...

Jom rakan-rakan teruskan perjuangan kita yang terakhir. Tak kira la major apa pun asalkan masing-masing berjaya dengan cemerlang.