Saturday, November 8, 2008

Ole-ole Arsenal menang MU lingkup


Lokasi : Zatimanis

Akhirnya perlawanan yang aku nantikan sudah tiba. Malam ni aku pastikan jadual aku bebas dari gangguan luar. Aku, Naim, Mok, Pae, Decha dan Fayan menyaksikan perlawanan yang bersejarah ini. Ajaib-ajaib Mok dengan Pae yang bukan penonton bola tegar turut serta memeriahkan lagi suasana.

Suasana meriah dapat dilihat sebelum perlawanan bermula lagi. Zatimanis dan BRJ penuh sehingga jalan terpaksa ditutup. Aku sungguh gembira sekali pada malam ini. Keputusan akhir Arsenal menang 2-1 hasil jaringan Samir Nasri hero pada perlawanan malam ini.

Mula-mula aku risau juga sebab perlawanan lebih berpihak kepada MU. Arsenal tidak dapat menurunkan barisan utama akibat pemain yang cedera dan digantung perlawanan manakala MU pula menurunkan kesebelasan utama. Rekod pertemuan juga lebih memihak kepada MU. Arsenal pun masih mencari-cari rentak kemenangan.

Bermula sahaja perlawanan Almunia dah buat hal. Ada ke patut dia tangkap bola back pass daripada pertahanan. Dia patut belajar balik peraturan. Malam ni Rooney memang tak menyerlah. Banyak betul peluang dipersiakan. Menyebabkan aku hanya mampu tersenyum. 

Samir Nasri menjadi tumpuan utama apabila beliau berjaya menjaringkan dua gol. Cuma debaran mula terasa apabila Rafael berjaya menjaringkan gol pada minit ke-90. Lepas tu pengadil boleh pula bagi masa tambahan 6 minit. Nasib baik Arsenal berjaya bertahan hingga saat terakhir.

Ini lah perlawanan yang paling aku enjoy sekali. Sekali sekala kitorang bertepuk tangan. Juga memaki hamun pemain-pemain yang sengal. Berbeza betul tengok bola kat rumah. Tengok bola dengan rakan-rakan juga paling menyeronokkan. Saat suka dan duka dikongsi bersama.

Kepada penyokong MU jangan bersedih. Boleh cuba lain kali. 
"In Arsene We Trust"

No comments: