Monday, November 24, 2008

Malaysia Boleh!!!

Hari ni kondisi aku masih teruk. Sakit satu badan. Pergerakan aku memang terhad. Jalan terkedek-kedek. Nak duduk sakit. Nak jalan sakit. Lagi-lagi masa turun tangga dan naik tangga. Sungguh seksa.

Namun berbekalkan semangat 'Malaysia Boleh' aku gagahkan diri pergi kerja pagi tadi. Cuma bezanya kali ni perjalanan tu rasa jauh sangat. Bila la nak sampai ni. Disebabkan keadaan fizikal aku ini aku terlepas A1 GP Malaysia hari ahad lepas. 

Baru je berkobar-kobar nak pergi Litar Sepang. Nak sokong Malaysia. Lebih-lebih lagi aku dapat tiket percuma. 


Aku memang sangat berminat dengan sukan permotoran. Kalau nak dibandingkan dengan A1 aku lagi minat dengan Formula 1. Kalau setakat tengok kereta F1 dah banyak kali aku tengok. Tiap kali konvo je mesti ada kat universiti aku. Tapi kalau tengok F1 kat litar Sepang memang tak pernah.

Teringat zaman masa sekolah dulu. Selalunya bila tiba giliran Malaysia sebagai penganjur F1 mesti Petronas ada buat pertandingan. Kena jawab soalan. Lepas tu dapat tiket percuma siap perbelanjaan semua ditanggung beres. Aku tak pernah dapat pun. Mungkin salah jawab soalan dan slogan aku tak cukup mantap untuk menambat hati penganjur pertandingan.

Rasa rugi sangat tak dapat pergi. 

No comments: